Monday, October 6, 2008

Eid Mubarak!!










Ramadhan pergi... Shawal datang lagi... 30 Sept 2008, awal sehari dari Malaysia. Alhamdulillah, minalaideen walfaizeen...

Featuring baju raya lama utk 2008...

Abaji: Baju thn 2004 yg seluarnye tah dia campak kat mana...

Me: Baju thn 200x zaman anak dara... aku tak ingat thn brape... nampak mcm ok lagi.. so sarung jer lah. Tudung pink tu atas ehsan Mak Nem yg aku bodek dia kaw2 punye suh sedekah kat aku time Beka kawen dulu... hahaha.. tengkiue Mak Nemm.

Hanna: Baju raya Farah kazen Abaji thn 2005 Mami Fariza bagi... dan tudung Zarina hadiahkan, dia pakai tak nak bukak2... sukati ko la nakk...

Nenet: Mendapat habuan baju kurung aku time pretnen 6 bln masa thn 2004. Muat2 aje dia... dah rezeki makcik lah tu... Tudung... pun Zarina bagi juga...

Macam tahun lepas, lebih kurang sama jer agenda raya thn ni... Solat Aidilfitri kat Masjid East 96th St. Once again I'm amazed to see so many different people with different color and culture, united under one roof in the name of Islam. This time, I managed to learn a little bit on how different mazhabs perform the solat slighty different than Mazhab Shafie'.

Then balik rumah sessi bergambar dan makan2, pastu gi raya umah Ucop, makan lagi... menunye tetap marbelesss mcm thn lepas jugak... Shelly buat kuzi kambing ngan roti jala sama kari ayam. I like!!.. Nyummyyy....

Bezanya kali ni Abaji dapat cuti sehari, pun tak ke mana... tido jer petang tu. And this year I got more Muslim friends, so malam tu buat la makan2... Zarina & family and Kak Wan datang bertandang. Paling simple menunye, soto ayam, agar2 lapis and Chiffon cake... Kiki bagi... aku nak buat chiffon cake resepi ko bagi tu lambat lagi ye Mak Yann... harap maklom... hehehe.

Waited till 3.30am to skype with my family kat rumah Tok Baah. Tapi hampa... tak dpt tgk emak ngan abah pun. I was skyped after they went back, huhuhuhuuu :(

And the next day on 2nd raya, Zarina lak buat open house. Makan la apalagaaa.... kuzi ayam and rendang and sup daging and cup cakes and brownies... Fuhh!!... power sungguh minah ni masak anak beranak. Aku tersandar kekenyangan, rasa mcm nak tido situ jer, tak larat nak jalan balik rumah.

And the weekend came... kali ni acara makan2 kat Mission pulak tajaan Malaysian Consulate. Ku laramkan baju labuci merah time Hekal kawin hari tu... baru pakai skali, lupa lak nak bwk kamera... Henfon ku zaman paleolitic, takde kamera dlm phone ye... huhuhuhh... Tapi memang beshhh!!.. Menunye sudah tentu Malaysian food... menu wajib time raya and kuih muih sume ade lah... and pekena teh tarik original mcm mapley kat Sg. Besi rasanya... alahai.. rugi takde gambar...

Kesimpulannye?... Raya = Makan = Kenyang...
I shred a few pounds during Ramadhan, but gained back even more within a few days of Raya....

5 comments:

yayin said...

selamat hari raya kak nom!!! maafkan salah dan silap aerin pada kak nom eh..?? ish, ish.. sedey la.. winnnduuu sama kakak 'iparku!!

Tukang Campak said...

Nom, ko makin selim la...jeles...apa2 pon selamat ari raya...

Sakan ber'spa' bubble jet bagai...

pst pst aku ada nk beli henbeg..ko check email ek..hehe

Hanum said...

erin - Kak Nom pon nak mintak maaf banyak2 kat erin... slalu sakat adik 'ipar ku iniss... sowwii ye dear... miss u too sis... uuuwawawa!!..

kak zie - justifikasi di atas keselimanku:
1)baru lepas poser slim ler...
2)hasil dari swimming tetiap malam kat Newport selama seminggu... ;)

Dah seminggu lebih raya ni aku tak larat nak kaver perut lah hakak ooii.. very the buncittss!!

HENBEG??!!... order... jgn tak order... :)

Chazie Bilmas said...

Wat MAk Num & Family,

Salam Aidilfitri Maaf Zahir Batin ku ucapkan dari kejauhan ini. huhuhu mintak ampun maaf atas salah silap selama persahabatan kita. Mintak halalkan makan minum yg ko belanja aku makan, halalkan minyak keter ko dolu2 bawak aku ronda2 & jadik supir ku dulu. Miss u so much.
For ur info, ramadhan & aidilfitri kali ini paling sedey buat aku sbb aku honestly x dpt menghayati sepenuhnya. aku masih demam & batuk yg x tau bila nak baik weiii...... bergelen2 ubat dah aku telan tapi nampaknya Allah masih nak menguji aku. Tu yg makcik dah lama x update. x larat langsung.

Anyway, selamat hari raya to u & ur family. Cute sangat hana.

Hanum said...

chazie - huhuuuu... sedey aku makyan!! What a friend are for... Thank you for the friendship all these years. Aku pun mintak halal sume & maaf zahir batin kalau ade salah silap gurau2 ngan ko. Sian ko, kalo dekat bleh gak aku dtg melawat... Sabar lah makyan. Insyaallah, u'll be stronger and healthier and makin cun lepas nih...