Tuesday, May 12, 2009

So Typical... But yet so SPECIAL :)


I received this from my little one for Mommy's Day. Her hand-made flower from recycle stuff that she made during playgroup project. Nampak mcm biasa2 aja, tp aku yg menerimanya rasa penuh bermakna... so special especially when she gave it to me whole-heartedly with cheers and excitement on her face saying "Mommy... I have a surprise for u... Taddaaa... and it's your favorite color...

Pergghh... my heart melted again! Last year she gave me her self-made Mother's Day card, and now the flower... :D ... Isn't it very rewarding to be a mother?... I'm sure every mother out there rasa seronok bila dpt something drp anaknye. Tindak tanduk Hanna selalu mengingatkan ape yg aku buat pada Mak. Dan slalu mengingatkan ape yg Mak buat pada aku. So segala benda baik yg Mak dah buat pada aku, aku akan cuba buat pada Hanna dgn sebaik mungkin. Agaknye Mak aku dulu rasa mcm ni la bila aku bagi ape2 yg ntahapahapa tu... Tp aku dulu lebih banyak meminta daripada memberi...  Ohh... how I wish I could give more and more masa dia ade dulu... huhuhuuu.... menyesal... menyesal :(
And now, Al-Fatihah (and doa) is the best and the only gift I can give to her.... Makk... saya rindu kat Makk... nangis lagii... cengeng btul la aku semenjak Mak dah takde ni... :(

Ya... anak adalah harta yg paling bermakna Allah turunkan kepada manusia.... Harta yg bukan percuma... bayarannya ialah tanggungjawab yg dipakejkan sekali dengan harta itu kepada penerimanya. Tanggungjawab utk menjadikan anak itu memilih utk turut pada agamanya... bayaran yg amat mahal semahal syurga dan neraka... Ya Allah... terbayarkah aku??!

To me, Mother's Day is more than just people showing their love and appreciation to the mother, but most importantly as reminder for me to muhasabah diri... reflecting my duties and responsiblities towards my child and the God.... 

"Siapa lah ibu tanpa si anak... dan siapalah ibu dan anak tanpa Allah"

6 comments:

Chazie Bilmas said...

Nom,
Comei nyer prezent hana tu. sure ko happy giler kan. bestnya jadi ibu! i'm a bit jealous lah...hahaha
u r right. anak itu anugerah yg x ternilai harganya. parents yg menentukan corak & warna anak itukan.
aku sntiasa bdoa & usaha mnjd anak yg terbaik & membahagiakan mak aku insyaAllah. Aku pasti ko jua begitu.
Happy Mothers Day maknom!

Hanum said...

Happy Mother's Day 2 u 2... meh la kita sama2 menjadi anak dan emak yg baik... Insyaallah, Aminnn...

Madiera said...

you're back aaa...
hanum, tiut je present hana tu...setiut maknya.....:)
macam kat sini pun depa appreciate benda2 cam ni...cikgu2 kat sekolah akan minta dak2 buat kad or apalah then bg ibu2 bila balik dari sekolah...kalau father's day pun sama...sweet je...mesti simpan buat kenangan kan....

Hanum said...

tiut ke... huduh ke... tetap simpan... jgn tak simpan. tu la kan ira... self-made is more appreciated drp beli.

yayin said...

huhu.. sungguh mendalam dan sgt bermakna! nervous saye dbuatnye nk jd mummy nie..

Hanum said...

saje kasi saspen kat mak yayin... hehhee... patut la jadi mak ni risau je dr muda sampai ke tua... tanggungjwb bwk sampai mati....