Saturday, January 17, 2009

The SQUARE that I like....

Thank you for sponsoring Abaji.... I lap u again and againnn... hehehee...


At last I got my own collection of pinggan petak yg aku dah aim sejak baru2 kawin dolu... semblom kawen aku tak amik pot pun bab2 pinggan mangkuk nehh... Tapi time tu yg petak set banyak corak bunga2 and rasa mcm mahal sgt although aku ushar kat Idaman Suri yg sememangnye lebih murah compared Sogo n Jusco... And kat sini mmg laaagggiii la murah and plenty of choices... cumanya makan setahun lebih gak ler aku nak memujuk rayu Abaji suh belikan ni....


Now no more round, flowery, boring oldskool thingy on my dining table.... the contemporary classic design has taken over! Yeah... Modern Lines ROCKS!!!!... theehehee... what a weird taste i have... tak kisah la.. hakak mmg suke yg itu, nak wat camna...

And on that day the French White ade promotion lah pulak... giler punye murah!... apalagaa... sambar!!!! Aduhh...mereng jap aku dlm kedai tu...

Hmmm... when I got back home and reflected myself that night.... aku jadi malu sendiri ngan Tuhan.... again I'm failed... aku gagal dan tewas dlm memboikot American brands... which have direct or indirect link to the contribution of the manslaughter in Palestine... I know, alangkan kat Malaysia orang bermujahadah berkeluh kesah susahnye nak memboikot barangan Israel and America yg sudah sebati dengan diri mereka... well, still plenty of them don't even care about this!!.. inikan pulak aku yg sangat lemah iman tercampak kat dlm negeri diorang nih... NY pulak tu!!.. The highest Jewish population in America.... 99% of everyday merchandise I'm using here are in the 'boycott list'!! Masih mencari alternative lain, dan masih belum berjumpa... Or should I declare myself as in 'darurat'??!!. Ya Allah... why am I justifying myself here?! Sekadar nak menyedapkan hati sendiri?? Astaghfirullah...

Yes, that's the biggest challange I have to face everyday... dan slalunye aku gagal... It's been quite sometimes I've been avoiding McD, Starbucks and items that bar code starts with 729.... yg ni slalunye berjaya... but I'm still wearing Levi's that made in Honduras, GAP that made in Thailand, Banana Republic that made in India, Coach, Aigner, Guess, etc..etc that made in China.... tp tak le terasa hina sgt membelinye sbb barang ni pun diimport dari tempat lain... but these Corelle and Corningware ni... mmg 100% purely made in USA... dan nafsuku tidak mampu utk tidak membelinye.... ohh... sungguh HINA!!... :(



2 comments:

Chazie Bilmas said...

NUmmmmmmm...........

I like square too.........
Ur's so cantekkkkk. Makcik jeless. Corningware ni ko buat biz x? Makcik nak pesan ko belikan buleh gitu? huhuhu....
Octagon ke hexagon pon menarik kan..
Avoid American & Israel product....(yup.......ku fahami kondisimu di sana. sdg kami di sini pon terbabas slalu gak.......huhuhu lemahnya imanku :-(
Sib baik all my collections bought zaman tuk kaduk dolu2 time anak dare. I pon x suke yg bunge2, i like white & plain.........bugel.
hehheehehe...
(Hubby blom penah beli any sets since kahwin coz I got mine, kalo buleh nak soh ko belikan plak, ketuk dia soh bayar. hahaha)

Hanum said...

mak yan - ramai org kirim sebnornye, but aku tak branik nak post, takut pecah.. leceh ler nak tukar. nnti la nak balik nnti aku sound ko. hubby ko tak kesah ke?.. hubby aku sgt kisah actually. takot membazir katanya... pinggan mangkuk hadiah kawin dah bnyk sgt, anak cucu cicit tak abis pakai...but non of them were petak and i never bought one for myself before... itu pasal kali ni dah terover excited daa... hehehe..
Next project: Mikasa silver lining... tungguuu...