Friday, June 5, 2009

Articulative Enough, Am I ?!

Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah... 1000x.... Infinity....

I got my result, the best ever CIFP result I've gotten so far... with FLYING COLORS i might say... almost straight A's (ya.. almost... ade satu je B kali ni). Mcm tak caya... sbb rasa mcm susah sgt hari tu, w/pun blh jawab... tp itu lah dia. Berkat doa orang2 tersayang di sini mahu pun di Malaysia, tunjuk ajar Abaji yg tak pernah komplen akan ke'lemau'an dan kesengalan ku ini, usaha yg last minute kebanyakannye... dan tawakal. Syukur yang tidak terhingga. Tersangat amat merasa kerdil dan hina dina aku ini... tapi Allah kurnia dan terus kurniakan, beri dan terus memberi ape yg aku mintak. Semoga kurniaan dan pemberian ini berserta dgn rahmat dan redhaNya... janganlah Dia memberi dengan murkaNya kerana aku selalu alpa... leka... dan berdosa... Moga syukurku pendekatkan lagi aku padaNya.

But the journey is still long way to go. Straight A's belum boleh menjamin apa2!! Apa gunanya kalau hanya pandai menjawab soalan di atas kertas. But the real challenge is in my everyday life, when people surrounding ask me ... initiating, participating, answering, clarifying, influencing... in conversation... in dialog... in debate... not only Islamic Finance subject per se, but Islam as a whole!!.. Hhmm... banyak gak rakan2 non-Muslim kat sini tanya... aku jawab... aku clarified... tp dlm hati aku tak puas hati ngan jawapan aku. Rasa mcm tak lengkap, tak complete... tak lancar... dan paling tak best aku rasa aku tak dapat nak menyampaikan dan memahamkan diorang bahawa Islam itu cantik dan sempurna seperti mana yang aku faham. I AM NOT ARTICULATIVE ENOUGH!!!! Obviously sifat Tabligh dlm diri memang terasa jauh sekali. Sifat Nabi yang satu ini memang bukan senang nak aquire skillnye. Apatah lagi dengan cetek ilmu dan amal mcm aku ni. But no... as at now aku tak berupaya /tak sanggup nak join 'orang2 Tabligh' yg bermacam2 group kat luar sana tu.

Ape2 hal pun aku kena dakwahkan hati dan diri sentiasa. I'm getting into CIFP part II (building the skill after building the knowledge in Part I). As I go along, I pray to Allah to give me strength and consistency in striving to be the better me. So that I can articulately conveying the beauty of Islam at least to my circle of influences, if not to the world.


4 comments:

Call sekarang untuk IMEJ BARU anda! said...

wahhh congrats! congrats!..happy for u..

Chazie Bilmas said...

tahniah Num.
Alhamdulillah.

yayin said...

congrats, kak nom.. wish the same for myself.. huhuhuuu

Hanum said...

thanks all... :)
mak yayin - good luck!! for both the study and the delivery next month.