Monday, November 2, 2009

Mystery...

My OB/GYN cannot conclude the 'thing' at my cervix... the ultrasound / sonogram didn't tell much about it...

Need to do MRI (lah pulakk??) this weekend before they can solve this mystery... and it left me in misery... aduii tired...

And I need to do the hormonal test again!!!.. dah berapa tube daa darah aku dia ambik... apparently my pregnancy hormon is still high... (aikk??!! dah tak merandung pun high jugak?)

I took a peek at the referral letter... "Endometrial polyp vs Endo mass"????.... apekahh???

Whatever the result is... janganlah cancer!!... ya Allah... tolong lah...

3 comments:

Lynn said...

Hanum my dear, our prayers for your recovery and good health, insyallah.

Anonymous said...

Na'uzubillah...

Num, endo tu bukan endometriosis je ke? Mmg cancerous ke. Nauzubillah ya Allah.

Setahu aku, mmg pregnancy hormone still exist wpun dah 1 month d & c. sbb aku pun camtu gak dulu.

sina

Hanum said...

lynn - amin, insyaallah. thnks a lot my dear...

sina - aku google jugak... endo mass tu mcm lump (could be anything inside)tp bukan yg tergantung mcm polyp which 99% non cancerous - wallahualam...

laaa.. aku d&c tak sampai sebulan pun... patut la high... kalo dah gitu, jgn le test dulu. nak cucuk2 aku banyak kali pulak... tunggu la 3-4 bulan lagi... doktor ni ponnn!!